onsdag 25. mars 2009

Filmprosjekt



Nå har vi i 3 uker jobbet med ett filmprosjekt. I dag skulle filmen vises frem, og filmen vår fikk imponerende 4 stemmer:) Leve sluttproduktet ble jeg sånn passe fornøyd med, mye på grunn av for lite tid sammen i gruppen synes jeg. Selve oppgaven bar å lage en infofilm om Sansvika VGS.


Første time var ikke jeg her, så jeg ble med i en gruppe den andre uka. Her var mye allerede planlagt. Og Ole hadde med HDvideokamera. I starten av timen kom vi med ideer og begynte smått på ett manus. Vi startet å filme noen klipp denne dagen, og fikk filmet ca 2 min av sluttproduktet. Men nå hadde vi en plan for resten av prosjektet.

Tredje og siste time før fremvisningen; vi startet med en liten diskusjon om å muligens endre litt av planen. Vi endret litt, filmet nesten resten. Så tok vi ett møte for å finne ut resten av historien og filmingen. Det satt Tord, Carl, Tommy og Ole i gang med, mens jeg og Kristoffer begynte å redigere. 

Resten filmet vi en annen dag etter skolen, så redigerte jeg filmen dagen før fremvisning. Noe jeg merket på fremføringen. Siden jeg hadde hørt lyden via headset og ikke høytalere, var stemmene i filmen alt for lav i forhold til musikken. Dette kunne vært gjort bedre. 

Alt i alt er jeg rimelig fornøyd, gruppa jobba bra og vi fikk til ett greit resultat (med tanke på lyden). Morsom forandring fra vanlig Norsk i hvert fall.

Ingen kommentarer: